DJUNGELBOKEN

Movenight på Jungceylon blev det för mig och Kristoffer denna lördagskväll. Djungelboken tittade vi på och den var såå himla bra :)

Det vart igår när vi gick på köpcentrat och tittade som vi hittade bowling, spelhall och bio på översta våningen som vi bestämde oss för att gå och se den som ikväll. Vi vart ju där tidig"kväll" igår och orkade inte gå hem för att sedan gå dit igen, därför fick det bli idag.

Popcorn och läsk köpte vi med oss och smaskade på och allt som allt blev det ->

Bio 3D för 2st 420 bath = 96 kronor
Popcorn och läsk 300 bath = 69 kronor

(själva bion var ju superbillig jämfört med i Sverige... 50:- / pp här och runt 120:- / pp i Svea)

När bion vart slut gick vi några runder på Bangla road och skrattade ihjäl oss!!!!!

Fy fan vad kul. Ni vet sånna "karuseller" som brukar finnas på tivolin där man sitter i en stol i en "bil" eller "rymdfärja" (typ 5 pers på en rad X 5 rader) så spänner man fast sig, tar på glasögon och sen "åker" man i en datagjord berg och dalbana.
Sånna filmer som spelas där visades på tvskärmar för "oss" på gatan samtidigt som folk betalade 100bath (23:- ca) för att se samma film fast i glasögon dom fick sätta på sig ståendes på en matta!!! Hahaha jag dör!!! Dom välte hit och dit, vissa ramlade och skrek osv!!!

HUR kan det bli så? Man vet ju att man står på en matta, rakt på marken!!!

Jag vet att jag säkert också hade ramlat för jag vet bara när man åkt i en sån "bil" när man var mindre eller sett 3D film så hoppar man till, håller för ögonen osv. Men jag fattar ändå inte hur man "inte kan, inte göra det"!

Jaja, det var riiiktigt roligt att se i alla fall. Filmade såklart men vet inte hur jag får upp videos här ifrån mobilen, tyvärr...

Annars gick vi bara runt och tittade på nattlivet och på vägen hem så fyndade vi lite i shopparna här :D

IN PATONG

Runt klockan fem iförrgåreftermiddag vart vi incheckade på vårat rum. Stort, rent och fräscht. Poolutsikt och på fjärde våningen som vi önskat vid bokningen.

Efter vi kommit i ordning med våra saker så gick vi en rundtur för att se vart alla restauranger fanns, frukosten serverases, poolerna osv fanns. Wow. Stort hotell.

Vi tog oss även en liten runda utanför för att se stranden och strandpromenaden. Lång och fin strand med en massa aktiviteter på. Restaurangerna avlöste varandra med affärer hela sträckan och såklart en massa "taxi och tuktuk" som överallt annars, haha. Hittade ett linne (se nedan) som jag hade velat ha 100stycken av och sätta på hela min kropp!!!!!!!

-NO, I DON'T WANT A FUC*IN TUK TUK, SUIT OR MASSAGE, THANK YOU VERY MUCH!

Kan man inte uttala de orden sedan innan så kan man det nu... Överball, haha!

Senare på kvällen gick vi ut för middag. Krille tog en pasta bolognese och jag tog ris med kyckling-röd curry. Starkt men så gott.

Vidare gick vi sedan till Bangla Road och gud så paff jag blev. En ENORM partygata. Har aldrig sett en så stor. Den var både lång och bred och så vart där tvärgator och gränder på den som det också låg bar efter bar efter bar på.

När vi gått igenom hela så gick vi tillbaka igen och satte oss på en pub och tog oss vars en öl för 15 svenska kronor. Bra pris. Här cirkulerade det en massa "par" som man blev ledsen över att se men samtidigt inget man kan lägga för stor vikt vid men såklart var där även familjer, killgäng, tjejgäng som var iväg och roade sig, som oss ;)

Jag skojar inte när jag säger att där var fler som erbjöd pingpongshow ute på gatan än turister.
(jag har film på det)
Det var ju helt galet. Man tog max tio steg från det att första frågade till den andra frågade till den tredje frågade. Sjukt, haha! Ogillar faktiskt det. Överdrivet och sen tänker jag hur sjukt det är någon verkligen har ett sådant jobb. Alltså det är liksom deras JOBB. Nä, fy. Hemskt ju. Men kan förstå killgäng som vill bocka av det på sin "bucketlist" och tycker det är lide ball att titta på tillsammans med polarna, att det är en ball grej liksom. Men tyvärr synd att sånt "stöttas" på så vis. Förnedrande.
 Jag undrar hur man kommer på att man vill utföra sådant jobb kväll efter kväll efter kväll? Är det för pengar, en dålig självkänsla, tvång eller för att man helt enkelt vill? Det kan man fundera över.

I alla fall.

Igår så låg vi vid poolen hela dagen och latade oss. Gick ett varv ner på stranden vid lunchtid och åt sen låg vi vid poolen några timmar till. Slapperövar.

På kvällen så gick vi över gatan till "shopping paradise". Det är ett stort ställe med en massa små shoppar med diverse saker. Mest klädeskopior, souvenier, skor, klockor, bikinis, ni vet som det är utomlands. Mysigt att strosa runder och få prutat lite ;)

När vi kände oss färdiga där så gick vi upp mot bangla road, fast på andra sidan där shoppingcentret Jungceylon ligger. Vi kom när det höll på att stänga så vi tänkte att vi går runt om för att se hut stort det är och då "öppnades det en ny värld". Vi gick över en liten bro och så låg där en hel gata full med fina restauranger, spelades härlig musik gjordes det, och det var så fint byggt.
Väl genomgått den gatan så såg vi några "tält" lite längre bort så vi gick dit och då kom vi ännu till en marknad och ett stort hus där det bara såldes frukt och färsk fisk.
(jag trodde inte att det skulle vara så mycket och stort här så ja, jag är lite överrumplad och glad för jag älskar matmarknader och shoppingmarknader ;)

Här såldes det så jäkla mycket mat till priser man inte kan förstå. Till och med lite billigare än på den marknaden vi var på i Krabi så jaaaa här ska vi äta ikväll ;) plus att vi ska in på det köpcentrat och titta.

Nya bikinis och  en snickers och citronglass senare - happppy!

KRABI -> PHUKET

Godmorgon :)

Klockan är nu 8,00 hos oss och vi ska strax gå ur sängen, packa ihop våra saker, äta frukost och sedan checka ut härifrån.

Klockan tio blir vi hämtade med buss för att sedan klockan ett befinna oss i Phuket - Patong.

Här kommer vi att bo en vecka på ett hotell som heter Patong Merlin Hotel. Vi kände att vi inte riktigt var klara med vår "flashpacking" (hahaha)

Här fick man även en gratis"guide" på bookings app. Samma som man fick i Hanoi och Bangkok. Väldigt smidigt.

Har kollat igenom den ett antal gånger och det känns som där blir lite mer fart och fläkt än här i Ao Nang. Ett större utbud av allt helt enkelt.

Igår, sista dagen så tog jag en oljemassage och fotskrubbning efter frukost. Så himla skönt. Krille ville vänta med massage då han bränt hela sin bringa och fjällar rätt regält så han låg och chilla vid poolen sålänge.

På kvällen hade vi planerat att äta nere på stranden till solnedgången, men vi vart sega på att komma iväg så vi missade den. Ja, inte helt för den gick ner när vi handlade mat men man skulle ju ha velat sitta ner och njuta. Nu fick vi en rosa himmel en stund innan det blev mörkt men det var ändå hur mysigt som helst :)

Efteråt gick vi och köpte en påse popcorn, nötter och öl sen spelade vi kort ihop på rummet. Båda börjar tröttna så smått på skitgubbe nu men det, 31 och finns i sjön är de enda vi kan, hahaha.
Vi har dock sagt att vi ska in och söka på internet för att lära oss fler men det får vi se när den dagen kommer.